دانلود پایان نامه پروژه حسابداری

پایان نامه پروژه رشته حسابداری و مدیریت

دانلود پایان نامه پروژه حسابداری

پایان نامه پروژه رشته حسابداری و مدیریت

مسائل جاری حسابداری

با سلام خدمت دوستان گلم پروژه زیر بافرمت wordدر34  صفحه تهیه بدون نیاز به ویرایش آماده چاپ میباشد.....

مسائل جاری حسابداری

پیمانکاری فعالیتی گسترده است که حوزه‌های متنوعی مانند سد سازی، راه‌سازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدمات را پوشش می‌دهد. فرآیند پیمانکاری دارای جزئیات فنی زیادی است که از تهیه اسناد مناقصه شروع می‌شود و تا تحویل قطعی کار به کار فرما ادامه می‌یابد.

مهم‌ترین مسئله حسابداری برای پیمانهای بلند مدت زمان شناسایی درآمد و سود و یا به عبارت دیگر تخصیص درآمدها و هزینه‌های پیمان به دوره‌هایی است که در آن دوره‌ها عملیات موضوع پیمان اجرا می‌شود.

اجرای یک پیمان توسط پیمانکار ممکن است در دوره‌های حسابداری مختلف واقع شود اگر پیمانکار درآمد پیمان را پس از تمکیل پیمان شناسایی کند و در طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری کند صورت سود و زیان پیمانکار در دوره اجرای پیمان، نتایج عملکرد را متناسب با کار انجام شده نشان نمی‌دهد.

 

موضوع: مسائل جاری حسابداری

فهرست :

مقدمـه

تعـاریف

پیمان بلند مدت

پیمان مقطوع

پیمان امانی (پیمان با حق‌الزحمه مبتنی بر مخارج

صورت وضعیت

تعدیل قرارداد

ادعاها

پیمان در جریان پیشرفت

روش درصد پیشرفت کار

روش کار تکمیل شده

مخارج پیش از قرارداد

مرکز سود

پیمانکار جزء

تکمیل اساسی

پیش دریافت پیمان

مبالغ دریافتنی بابت پیشرفت کار عبارت است از:

الف. علی الحسابها

ب. سایر دریافتها

زیانهای قابل پیش‌بینی

دستگاه نظارت ( مهندس مشاور):

رئیس کارگاه

مراحل اجرای طرح

مرحله اول: مطالعات مقدماتی طرح

مرحله دوم: مطالعات تفصیلی طرح

مرحله سوم: اجرای طرح

ارجاع کار به پیمانکـار

طبق این قانون، مناقصات از نظر مراحل بررسی به دو گروه طبقه‌بندی می‌‌شود:

1.مناقصه یک مرحله‌ای:

2. مناقصه دو مرحله‌ای:

مناقصات از نظر روش دعوت مناقصه‌گران به دو گروه تقسیم می‌شود:

1.مناقصه عمومی:

2. مناقصه محدود:

مثال

انعقاد قرارداد

مثال

تحویل و تجهیز کارگـاه

مثال

اجرای عملیات اصلی

تهیه صورت وضعیت کارهای انجام شده

تحویل موقت

تهیه صورت وضعیت قطعـی

صورتحساب نهـایی

روش حسابداری پیمانهای بلند مدت

مخارج قبل از انعقاد پیمان

مخارج اجرای پیمان

مخارج پیمانکار جزء (دست دوم)

مخارجی برآوردی تکمیل پیمان

مثال

تهیه صورت وضعیت

1.مالیات

2. بیمه

 1ـ قراردادهای دستمزدی

2ـ قراردادهای دستمزد و مصالح

در مورد بیمه این گونه پیمانها توجه به نکات زیر مهم است:

مثال

3.سپرده حسن انجام کار

درآمد پیمـان

نحوه اندازه‌گیری درصد پیشرفت پیمان

نحوه ارائه در صورتهای مالی

در ترازنامه باید اقلام زیر ارائه شود:

مواد و مصالح پای کـار

شناسایی زیان مورد انتظـار

ناممکن بودن اندازه‌گیری ما حصل پیمان به گونه اتکا پذیر

تجزیه و ترکیب پیمانهـا

    تجزیه پیمـان

تغییر در برآورد

 

استاندارد حسابداری شماره 9 برای حسابداری پیمان‌های بلند مدت در صورت‌های مالی پیمانکار بکار گرفته می‌شود و برای حسابداری در صورت‌های کارفرما کاربرد ندارد. کارفرما برای حسابداری دارایی در جریان ساخت معمولاً از ضوابط استاندارد حسابداری شماره 11 (داراییهای ثابت مشهود) و شماره 8(موجودی مواد و کالا) تبعیت می‌کند. اگر چه به عنوان استاندارد«پیمان بلند مدت» است و به طور معمول پیمان بلند مدت بیش از یکسال به طول می‌انجامد. اما الزامات استاندارد برای پیمانهای که مدت آن از یک سال کمتر است نیز کاربرد دارد.

تعـاریف

پیمان بلند مدت: پیمانی است که برای طراحی، تولید یا ساخت یک دارایی منفرد قابل ملاحظه یا ارائه خدمات منعقد می‌شود و مدت زمان لازم برای تکمیل پیمان چنان است که فعالیت پیمان در دوره‌های مالی متفاوت قرار می‌گیرد.

پیمان مقطوع: پیمان بلند مدتی است که به موجب آن پیمانکار با یک مبلغ مقطوع برای کل پیمان یا یک نرخ ثابت برای هر واحد موضوع پیمان که در برخی موارد ممکن است بر اساس مواردی خاص مشمول تعدیل قرار گیرد توافق می‌کند.

پیمان امانی (پیمان با حق‌الزحمه مبتنی بر مخارج): پیمان بلند مدتی است که به موجب آن مخارج قابل قبول یا مشخص شده در متن پیمان به پیمانکار تادیه و درصد معینی از مخارج مزبور یا حق‌الزحمه ثابتی نیز به پیمانکار پرداخت می‌شود.

صورت وضعیت: صورتحسابی است که وضعیت کارهای انجام شده را، از ابتدای کار تا تاریخ صورت وضعیت، به صورت انباشته نشان می‌دهد و به طور ادواری (معمولاً ماهانه) برای کارفرما فرستاده می‌شود.

تعدیل قرارداد: تعدیل قرار داد اولیه به گونه‌ای که شرایط آن بدون افزودن شرط جدیدی تغیر می‌یابد.

ادعاها: مبالغ مازاد بر مبلغ قرارداد که پیمانکار به دلیل تاخیر کارفرما، اشتباه در تعیین مشخصات و طراحی، تغییرات توافق شده در کار یا در سایر رخدادهایی که ادعا می‌شود عامل مخارج پیش‌بینی نشده است، از کارفرما مطالبه می‌کند.

پیمان در جریان پیشرفت: حسابی که برای انباشت مخارج ساخت پروژه استفاده می‌شود.


هنگام خرید لطفا مشخصات و آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید چون یک نسخه از لینک دانلود به آدرس ایمیل وارد شده هنگام خرید ارسال می شود . آدرس ایمیل با www. آغاز نمی شود .

برای دانلود کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.