عنوان:
عوامل موثر در انتخاب رشته مدیریت صنعتی
چکیده؛
پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر در انتخاب رشته مدیریت صنعتی در بین دانشجویان گروه مدیریت صنعتی دانشگاه قم می باشد بدین منظور پرسشنامه ای10 آیتمی بر اساس نتایج یک تحقیق مقدماتی با سوالات باز برای بررسی عوامل موثر درانتخاب رشته مدیریت صنعتی تهیه شده است که پس ازبررسی روایی پرسشنامه، پایایی آن با اجرا بر روی 100نفر از دانشجویان گروه مدیریت صنعتی دانشگاه قم بررسی گردید،روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده است بر طبق نتایج آزمون تحلیل عوامل موثر، از سه عامل شغلی، خانوادگی دوستان و فردی تشکیل شده است افراد اگر با فراهم بودن شرایط لازم با آگاهی و از روی علاقه به تحصیل بپردازند قطعا جامعه ای پویا وخودکفارا پدید خواهند آورد که در آن خوشبختی و رضایتمندی را می توان در زندگی افراد جستجو کرد با این حال نبود علاقه به رشته تحصیلی میتواند تنها یکی از دلایل مهم بیانگیزگی و افت تحصیلی دانشجویان باشددر این مقاله به منظور بحث و بررسی پیرامون چالشها و فرصتهای نظام آموزش عالی در تامین نیازهای مهارتی نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار، عوامل موثر به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می شوند و سپس تشریح جزئیات هر گروه صورت می گیردباتوجه به تعدد عوامل موثر بر اشتغـال فارغ التحصیلان رشته مدریت صنعتی باید برای حل این معضل از کلیه سازمانهای مرتبط به منظور تهیه و اجرای یک طرح جامع و فراگیر در زمینه اشتغال استفاده شود آنچه که در تدوین طرح فوق باید مدنظر قرار گیرد توجه به عوامل اصلی موثر بر اشتغال فارغ التحصیلان رشته مدیریت صنعتی و مسئولیت دادن به سازمانهای مرتبط با آن استپس از بررسیهای فراوان و تجزیه وتحلیل اطلاعات و بررسی عوامل مهم در این باره می توان اینگونه ابراز داشت که دانشجویان با آگاهی کافی وارد دانشگاه نشده اند ونیز والدین آنها در انتخاب آنها نقش مستقیمی داشته اند ونیز نگاه مدرک گرایی موجب آن گردیده است تا مسئله علاقه اندکی نادیده گرفته شود و همینطور عدم توجه به آینده و بازار کار رشته ونیز عدم توانایی اساتید در جذب و علاقه مند کردن دانشجویان نشان می دهد که در مجموع وبه طور نسبی میزان علاقه دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی خود در سطح پایین قرار دارد
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه چکیده
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه
2-1- بیان مسئله
3-1- اهمیت و ضرورت پژوهش
4-1- مدل تحلیلی پژوهش
5-1- فرضیات پژوهش
1-5-1- فرضیه اول
2-5-1- فرضیه دوم
6-1- محدوده اجرای پژوهش (زمان و مکان)
7-1- تعریف لغات و اصطلاحات کلیدی
فصل دوم: مروری بر ادبیات پژوهش
1-2- مقدمه
2-2- تعاریف و اصطلاحات پژوهش
3-2- تاریخچه پژوهش (شامل پژوهش هایی که در این زمینه قبلا انجام شده و نتایج آنها)
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
1-3- مقدمه
2-3- روش تحقیق (نوع روش تحقیق مثلا پیمایشی یا مشاهده یاو )
3-3- جامعه آماری
4-3- نمونه و حجم نمونه
-53- ابزار گرد آوری داده ها
6-3- روایی ابزار گرد آوری اطلاعات
7-3- پایایی ابزار گرد آوری اطلاعات
عنوان شماره صفحه
8-3- تشریح روش گرد آوری اطلاعات(تشریح پرسشنامه یا تشریح روش مصاحبه یا تشریح روش نمونه برداری)
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها
1-4- مقدمه
2-4- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها(مثلا نرم افزارspss)
3-4- آمار توصیفی (تعداد ،جنسیت ، تحصیلات ، درصد جواب به سوالات و با رسم نمودار هیستوگرام)
4-4- آزمون فرضیات
1-4-4- آزمون فرضیه اول
2-4-4- آزمون فرضیه دوم
5-4- نتایج کلی (مثلا فرضیه اول پذیرفته شد و فرضیه دوم رد شد)
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5- مقدمه
2-5- نتایج آزمون فرضیات
1-2-5- نتایج فرضیه اول
2-2-5- نتایج فرضیه دوم
3-5- پیشنهادات
1-3-5- پیشنهاد درباره فرضیه اول
2-3-5- پیشنهاد درباره فرضیه دوم
4-5- پیشنهاداتی به محققان آتی
پیوست ها
منابع و ماخذ
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع غیر فارسی
فهرست نام ها
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 1-1-
جدول 2-1-
فهرست نموداره ها
نمودار 1-1-
نمودار 2-1-
این پروژه اماده پرینت میباشد
ارزیابی از حسابداری مدیریت
با توجه به تغییرات اقتصادی
مقدمه:
عملکرد آینده شرکتها امروز وابستگی زیادی به کیفیت تصمیماتی دارد که توسط مدیریت سازمان بصورت مؤثر اتخاذ میگردد و صاحبان این تصمیمات همیشه نیازمند کسب اطلاعات از درون و برون سازمان هستند که براساس این اطلاعات مدیریت بتواند بصورت کاملاً عقلائی استراتژیهای سازمان را با استفاده از منابع در اختیار راهبری نماید. اطلاعات مربوط به فرآیندهای اقتصادی عملاً توسط سیستمهای حسابداری و قوانین آمره مورد گزارشگری قرار میگیرد که این فرآیند از یک طرف متأثر از بخشهای اقتصادی و اجتماعی کشورها میباشد و از طرفی دیگر با توجه به تغییرات سریع عوامل سیاسی این فرآیند استانداردگذاری و تبیین آن در حسابداری را با مشکلات و پیچیدگیهای زیادی مواجه نموده است.
تنوع حسابداری و اهداف آن عملاً برای تهیه و مهیا سازی اطلاعات با استفاده از معیارهای اندازهگیری فرآیندهای اقتصادی در طول دورههای مختلف و برای ذینفعان مختلف متعدد میباشد بطوریکه بر همین اساس حسابداری مالی به صورت گذشتهنگر و برای تهیه و تنظیم اطلاعات جهت تصمیمگیری کاربران و ذینفعان خارج از سازمان میباشد این در حالی است که حسابداری مدیریت به مدیریت در ارائه حوزه عمل بیشتر در استفاده بهینهتر از اطلاعات در اختیار چشماندازهای مدیریت را ترسیم نماید کمک مینماید چرا که این اطلاعات مورد نیاز است. بمنظور اطمینانبخشی از برنامهریزی، کنترل، ساماندهی و تصمیمگیری صحیح حسب توابع در اختیار و در کنترل میباشد. از طرفی دیگر حسابداری مالی با استفاده از اطلاعات واقعی حقایق زمان را در جهت مسیر تکامل و حرکت شرکت نشان میدهد اما عملاً این اطلاعات نشانی از دلایل و عوامل ایجاد حقایق تحصیلی را نمیدهد.
فهرست
مقدمه:
حسابداری مدیریت یا حسابداری مدیریتی:
تعریف:
سیر تحول در حسابداری مدیریت:
. تعیین هزینه در مرحله کنترل مالی
مقایسه ویژگیهای سیستمهای تولید مدرن و سیستمهای سنتی در شرکتها
هزینه یابی در حسابداری:
ژاپن:
نتایج دوره تکامل حسابداری مدیریت
نقش درون شرکتی:
نتیجهگیری:
+جدول های تشریحی
پروژه ارزیابی از حسابداری مدیریت با توجه به تغییرات اقتصادی با توجه به تغییرات اقتصادی